Ledigt jobb: Finansekonom
- Jobb
- Betalningsteamets Associate på Zinzino

Betalningsteamets Associate på Zinzino
Zinzino Operations ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
26 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Betalningsteamets Associate
Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserar sig på testbaserad, personlig nutrition och vetenskaplig hudvård. Det är ett publikt aktiebolag vars aktier är noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Deras vetenskapligt bevisade kosttillskott finns tillgängliga på mer än 100 marknader världen över. Zinzino äger de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Göteborg, Sverige, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.
Zinzino söker för närvarande en Associate för att gå med i Betalningsteamet i vår finansavdelning. Som Associate i Betalningsteamet kommer du att vara en mycket organiserad, noggrann och detaljorienterad individ med gedigen expertis inom dataanalys, fakturering och olika bankoperationer.
Ansvarsområden:
Som en del av vårt Betalningsteam kommer dina arbetsuppgifter att inkludera:
- Kommissionbetalningar: Administrera kommissionbetalningar baserat på försäljningsprestanda och kommissionsstrukturer till våra försäljningspartners globalt.
- Återbetalningar och chargebacks: Hantera återbetalningar och bearbeta chargebacks.
- Inkommande betalningar: Hantera inkommande betalningar över alla marknader.
- Analys och validering: Analysera och validera kommissionbetalningar och leverantörsskulder.
- Samarbete: Arbeta nära med support- och redovisningsteamen för att hantera interna e-postmeddelanden och lösa betalningsrelaterade ärenden.
- Rapportering: Förbereda månatliga kommissionsrapporter för externa kontor och redovisningsteamet.
- Administrativa uppgifter: Assistera med andra administrativa uppgifter vid behov, inklusive arkivering, organisering av papper och hantering av elektroniska dokument.
Krav:
- Examen i redovisning eller ett relaterat område.
- Minst 2 års erfarenhet av att hantera betalningsoperationer, redovisning eller liknande roller är mycket önskvärt.
- Djup förståelse för kommissionsstrukturer och beräkningar.
- Förmåga att arbeta självständigt och effektivt hantera konkurrerande prioriteringar.
- Erfarenhet av Microsoft Excel och redovisningsprogram och/eller olika affärssystem.
- Exceptionell uppmärksamhet på detaljer och starka analytiska färdigheter.
Arbetsplats & kultur
Zinzino erbjuder en spännande, genuint internationell arbetsmiljö där personlig utveckling är en naturlig del av kulturen. Att arbeta på Zinzino innebär att vara en del av ett snabbt växande hälso- och wellnessföretag med ett globalt fotavtryck som erbjuder en verkligt internationell arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett roligt, skickligt och högmotiverat team som tillsammans ger stora upplevelser och lär sig av vad vi gör och fortsätter att förbättra.
Ytterligare information
- Heltidsanställning, start så snart som möjligt efter överenskommelse.
- Plats: Huvudkontor i Göteborg, Sverige
- Vänligen notera: Vi kan inte sponsra arbetstillstånd för denna tjänst.
- Intervjuer kommer att äga rum löpande och tjänsten kan fyllas innan ansökningsfristen, så vänta inte, skicka din ansökan redan idag!
Uppfyller du ovanstående kriterier och är ivrig att bidra till ett dynamiskt team? Då uppmuntrar vi dig att ansöka om denna möjlighet hos Zinzino.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Volvo Group
-
Göteborgs Stad , Arbetsmarknad och vuxenutbildning
-
Lednings- och organisationsutvecklare
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Hisingen
-
i Sverige AB, Laddboxbolaget
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02